Sunday, June 21, 2009

Nurul Nawal Humayra'


Today is 21st June 2009. Last nite, anakku Nawal x brapa bleh tido. Mungkin panas dsbbkan bahang penangan jerebu yg melanda Penang. Rimas tol tgk dia tido. Berpeluh2 kepala dia. Tetiba dlm area kul 4.30pg dia terjaga dr tido, x mo minum susu, resah gelisah dibuatnya. Pd siangnya aku spent masa b'sama2 dia, memandangkan abahnya koje(nak ganti cuti mase parenys aku dtg nnti-nak anta adikku p UITM Arau). Nawal sekarang manja sungguh. Aku nk p mandi pun dia nangis sakan...nangis mcm gaya ditinggalkan...sekuat ati dia la... Kekadang aku kesian kat anak aku, sbb cam boring je dok umah. Tp aku x suka kuar panas2 ni, rimas la.



Byk benda yg ank aku dh bleh buat sejak dia genap setahun. Hari ni dia genap 1 thn, 2 bln. Kejap je rasa...dh besau anak aku tu. Temphari, mase p Jusco Seberang Perai City(otw balik dr Cameron Highland-7/7/09), dia dh pandai tunjuk kat escalator, nak naik escalator...ikut la si abah dia...3 kali gak la naik turun escalator, just utk puas kan ati anak kesayangan. Pastu, setelah b'cuti pjg, dlm 9 ari, og...mase nak anta dia kat mak mentua aku, dia nangis sgt..sedih aku nk tinggal dia waktu tu. Tp nk wat cane syg, mama kena keja nk cari duit utk kita.

Lg benda yg sejak akhir2 ni dia pandai buat ialah pegang hp, smpai ke blkg telinga, sambil buat suara ala2 ckp ngan fon. Pastu lg benda yg dia pndai buat-bila suh angkat tgn, nk bukak baju dia utk mandi, dia angkat...dh faham dah. Soh x pyh ssh.Alhamdulillah, itulah pencapaian anakku dlm mase dia 1 thn sblm 2 bln ni.

No comments:

Post a Comment